2010. január 4., hétfő

Új-zélandi flax fonása

Új-Zélandon van egy "New Zealand flax" nevű növény (Harakeke), ami szerintem itthon is él valamilyen változatban, csak nem tudom mi a neve, mert a szótár szerint ez a len, de a len nem így néz ki nálunk. Leginkább a yucca jut róla eszembe, vagy valamilyen keményebb levelű liliomfajta, esetleg a gyékény.
Lényeg a lényeg, hogy remek dolgokat fonnak belőle az ottani kosárfonók, találtam pár linket, lásd lejjebb.
Először azonban egy nagyon jó kis videót szeretnék mutatni, amelyben ebből a flax-ból készítenek egy mini rózsafejet, nagyon jól néz ki és nagyon könnyen elkészíthető. Szerintem ehhez a mutatós kis rózsához a gyékény is tökéletesen megfelelne.
Kipróbáltam 3cm széles selyemszalaggal, nagyon szép lett, gyorsan lehet belőle kis csokrot készíteni, oda is ajándékoztam szülinapra...

Új-zélandi flax rózsa - video

Ali Brown profi a flax fonásában, könyvet is írt a flax-ból fonott virágok elkészítéséről. A honlapján instrukciókat is találunk, hogyan lehet fonni virágot, karkötőt, övet...


Flax virágok, csokrok minden mennyiségben, esküvőre, ajándékba, dekorációnak...


Tribal Images


Még egy flax virág, a készítés lépéseit képekkel mutatják be:


Ha tetszenek ezek a fonott flax tárgyak, akkor Ali Brown honlapján van linkajánló, érdemes azt végignézni, szép dolgokat lehet találni.
A fonott virágot pedig akár vastagabb papírból, a mini rózsát pedig szaténszalagból is el lehet készíteni. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most szólj hozzá...