2011. július 31., vasárnap

Fonott kosárka fa alapokkal - cseh

Ezen az oldalon lépésről-lépésre fotózva láthatjuk, hogy hogyan készíthetünk nagyon egyszerűen egy kosáralapot, aminek azután csak az oldalfalát kell egyszerűen befonni (katt a képre):


Aki ilyen és ehhez hasonlóan ötletes peddignád kosárkákről szeretne hírt kapni, annak ajánlom figyelmébe a facebook-on a "Pedig.cz" oldalt like-olni és követni. Gyönyörű és változatos modern peddignád kosarak képeit láthatjuk az oldalon. Ha jól veszem ki, akkor ő az, akinek csehországban könyvei megjelentek a kosárfonásról: Gabriela Markova. De ez nem biztos, mert nem tudok csehül. :)) Viszont mindenre rákattintok és így rengeteg képet találtam már cseh oldalakon, mint pl. ezt itt...

Cseh kosárfonás linkek az egyik kosárfonással foglalkozó oldalon:

http://www.kosikareni.cz/magazin/stranky-o-kosikarstvi.html

.

12 megjegyzés:

  1. Ohh, ez nagyon ötletes, nagyon tetszik :) Te mikor készíted el a sajátodat?

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen a tippet! Nagyon hálás vagyok a sok hasznos linkért, ilyen amatőröknek mint én kincsesbánya a blogod...:)

    VálaszTörlés
  3. Erika: Én szerintem ilyet nem fogok készíteni, mert ilyen karikát nem tudnék szépen kivágni, de akinek van kedve... :))

    Era: Örülök, ha találsz hasznos dolgokat. Én is pont ilyen kezdő vagyok, és sokkal többet olvasok róla sajnos, mint fonok. :) De majd 20-30 év múlva nyugdíj felé legalább már lesz sok megvalósítandó ötletem. Addig pedig gyűjtöm a technikákat.

    Szívesen megnézném a ti fonott munkáitokat is. 8)

    VálaszTörlés
  4. Tünde nálam most még csak a lelkesedés nagy, de azt hiszem a csoportunkban az egyik leglelkesebb vagyok, most még főleg gyakorolgatok, tapasztalatot gyűjtök az anyaggal kapcsolatban, aztán majd meglátjuk mennyire leszek kitartó...:)
    Az első kincseimet felraktam a kisfiam blogjára, ott megnézheted, sajnos még sok bennük a hiba, de mindegyikből tanulok vmi hasznosat...:)

    http://mifiunk.blogspot.com/2011/07/alkotmanyok-2.html

    VálaszTörlés
  5. Era ezek csodaszépek! 8) Nehogy abbahagyd! 8) Ha még komolyabbra fordul a dolog kosár és közted, akkor feltétlenül tegyél fel több képet, akár önálló blogban is! Nagyon szépek, csak így tovább!! :) Bármilyen kérdés esetén fordulj bizalommal az Index fórumon a Kosárfonás topichoz. Ott profik is vannak, akik igazi szakmai tanácsot tudnak adni, vesszővel kapcsolatban is.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Tünde, párszor már meglestem az indexes topikot, majd ha lesz elég bátorságom akkor írok is...:)
    A biztatást is köszi, szerintem a dolog már komoly a kosár és köztem, vagy inkább a peddig és köztem...már...már szerelem...
    Jut eszembe, a Winkleren kívül nem tudsz vmi olcsó beszerzési helyet? Az a baj velük, hogy nem árulnak vastagabb nádat, nekem meg nagy álmom, hogy játéktárolókat készítsek a gézengúzomnak, de ahhoz szerintem a 2,6-os nem elég strapabíró...Találtam egy helyet, ahol van 3-as, 4-es és 5-ös is, de ott meg csak akkor éri meg, ha nagy a mennyiség...
    Ördögi kör...de addig nem nyugszom míg jó áron fel nem hajtom vhonnan...:P

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok, én az alábbi beszerző helyet találtam, szerintem kedvező és a választék is nagy (már amennyire egy ilyen laikus, mint én, meg tudja állapítani):
    http://www.mivesportekak.hu

    VálaszTörlés
  8. Erika nézz körül itt is, én még nem találtam ennél olcsóbbat, egyetlen hátránya van, amit fent is említettem, hogy nincs minden méretből...

    http://winkler.turbo.at/shop_hu/index.php?cPath=1239_2573

    VálaszTörlés
  9. Sajnos én is őket ismerem csak. A Mívesnél több a méret, de drágább, a Winklertől rendeltem legutóbb, szép, jó áron, de valóban csak ezek a vékony méretek vannak.

    Ha hármas fonással készíted, akkor erősebb lesz. Ki lehet próbálni mondjuk 10 sor után két sor 4-szálas gyűrűt is, az is erősíti és valami jó vastag szegést a végén.

    VálaszTörlés
  10. Tünde köszi a tippeket, én még eléggé az elején tartok, örülök, ha a sima gyűrűim olyanok amilyennek lenniük kell...:)))

    Őket találtam még, nagyobb tételben egész jó áraik vannak...

    http://www.szizaltrend.hu/kreativ.html

    Majd még a foglalkozáson megkérdezem, hogy nincs-e vkinek vmi tippje, vagy lehet ha sokan írnánk a Winklernek hogy bővítsék a kínálatot, megtennék a két szép szemünkért...:P

    VálaszTörlés
  11. Nem is rossz az ötlet... Írhatnánk nekik!

    VálaszTörlés
  12. A Winkler az német, vagy osztrák. De a német oldalakon sincsenek több méretben sajnos... Viszont van egy vicces nevű :))) könyv németül, ami peddignádas kosárfonásról szól, aki tud németül, annak használható lehet...
    http://winkler.turbo.at/shop_de/popup_image.php?pID=28528

    VálaszTörlés

Most szólj hozzá...