2013. május 1., szerda

Fonott kerek kosárka

Még februárban készült ez a kosárka nagy ráérésemben. :)
Az alapja így kezdődött:



Két karót keresztbe tettem és elkezdtem körbekötözni őket, ami ezt a szép négyzet alakú mintát adja.
Utána még négy rövidebb karót hozzáfontam gyűrűfonással, peddignáddal, vigyázva, hogy a helyén maradjanak a karók
Utána vadon szedett fűzvesszők következtek berakással. Még plusz karók.
Majd megint peddignáddal, gyűrűfonással rögzítettem.

Ekkor peddigsínnel a közepével megegyező technikát használva tekertem körbe a karókat.
Ezután az árokparton szedett vad szederindákból fontam hozzá, majd ismét peddignád következett.
Jöhettek az oldalkarók.


Az oldalfalat két körön át kötegelt vékonyka peddignáddal, 3-szálas gyűrűfonással kezdtem.
Dupla szálas berakással folytattam fűzvesszőkkel, majd ismét 3 köteg peddignád gyűrűfonással 2 körön át zárta a tetején.


Végül egyszerűen leszegtem párosszegéssel.

Mivel az alján csak a négyzet alakú minta alatt mennek át teljesen keresztbe a karók, így nem valami stabil, nehéz dolgot nem szerencsés cipelni benne, de nem is arra készült, csak gondoltam egyet és kipróbáltam hogy mutatna.

Jó móka volt, és elég hamar elkészültem vele a saját tempómban természetesen. :)
Most palántákkal van tele odakint. :)

Ebben a gyönyörű nyári tavaszban nem sok fonni való szabadideje marad az embernek. Ez jó is rossz is. :) Szeretek kint lenni, de néha lecsücsülnék egy kicsit fonogatni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most szólj hozzá...